Suomeksi - På svenska - In English - Sme - Fr - Ru - Et - De

Korkein oikeus

Etusivu » Ajankohtaista » Tiedotteet » 2017 » Valituslupahakemukset hylättiin Trevoc Oy:n ja Jari Aarnion asiassa

Valituslupahakemukset hylättiin Trevoc Oy:n ja Jari Aarnion asiassa

Julkaistu 26.1.2017

Korkein oikeus (KKO) on hylännyt kaikki valituslupahakemukset seurantalaiteyhtiö Trevoc Oy:n toimintaan liittyneessä rikosasiassa. Helsingin hovioikeuden syyskuussa 2016 antama tuomio jää siis pysyväksi. Valituslupaa KKO:lta hakivat kaikki hovioikeudessa tuomitut vastaajat, mukaan lukien Helsingin poliisilaitoksella rikosylikomisarion virassa toiminut Jari Aarnio sekä Trevoc Oy:n omistajat Pasi Patama ja Jouni Viitanen.

Hovioikeus tuomitsi Aarnion kolmeksi vuodeksi vankeuteen törkeästä virka-aseman väärinkäyttämisestä, törkeästä petoksesta ja törkeästä lahjuksen ottamisesta. Patama ja Viitanen tuomittiin vankeuteen avunannosta Aarnion virkarikokseen sekä törkeästä petoksesta ja törkeästä lahjuksen antamisesta, Patama kahdeksi vuodeksi ja Viitanen 1,5 vuodeksi. Aarnio, Patama ja Viitanen velvoitettiin lisäksi suorittamaan Helsingin poliisilaitokselle ja Suojelupoliisille vahingonkorvausta kymmeniä tuhansia euroja. Lisäksi Trevoc Oy tuomittiin menettämään valtiolle törkeällä petoksella saatua rikoshyötyä.

Helsingin hovioikeuden tiedote 30.9.2016

Lisätiedot: Esittelijä Heidi Myllys, p. 02956 40140, heidi.a.myllys(at)oikeus.fi
Päätöksen diaarinumero KKO:ssa: R2016/909